Genomineerden en Winnaars 2019

Cross Media Man/Vrouw van het Jaar

Lauren van der Heijden | De Persgroep

De jury: “Lauren van der Heijden geeft succesvol leiding aan een groot crossmediaal salesbedrijf en  heeft  daarmee De Persgroep crossmediaal op de kaart gezet. Hij is de regisseur van alle crossmediale activiteiten van De Persgroep en daarmee een echte change agent. Lauren heeft de vrijheid gekregen om zelf iets neer te zetten en dat doet hij dan ook. De Persgroep is goed bezig met data, die ook nog eens worden gedeeld met anderen.Lauren was goed zichtbaar in 2018 op verschillende podia. Hij heeft zichzelf ontwikkeld tot iemand die crossmedialiteit uitdraagt. Lauren van der Heijden: Cross Media Man van het Jaar!

Lees meer hier

Genomineerd

Arthur Herpel | Brand New Telly
Hans Nijenhuis | De Persgroep
Hendrikje Crebolder | Rijksmuseum
Justus Verkerk | FCCE
Peter de Mönnink | Talpa Network
Pier Baarsma | NDC mediagroep

Cross Media Exploitant van het Jaar

Talpa Network

De jury: “Talpa Network bouwt een Nederlands crossmedia empire dat de grote internationale spelers uitdaagt. Dit empire wordt in sneltreinvaart opgebouwd. Talpa Network wil marktleider zijn in alle mediakanalen: bij consumenten en adverteerders. Talpa Network bouwt posities in televisie, radio, print, online en social media en heeft een duidelijke strategie met betrekking tot data. Opmerkelijke overnames zoals StukTV en ANP passen in de ambities van Talpa Network, dat continu innoveert en topmensen aan zich weet te binden. Talpa Network gedraagt zich als een challenger ten opzichte van zowel de traditionele Nederlandse spelers als de internationale superplatforms en wil op schaal meespelen. Dit alles maakt Talpa Network Cross Media Exploitant van het Jaar!

Lees meer hier

Genomineerd

De Persgroep

Cross Media Bureau van het Jaar

Dentsu Aegis

De jury: “Dentsu Aegis is één van de grootste internationale netwerken van media-, marketing- en communicatiebureaus. Met elkaar hebben deze bureaus heel veel voor elkaar gekregen. Alle expertise vanuit het netwerk wordt ingezet om de beste resultaten voor de klant te realiseren. Het zijn niet labels die pitchen maar Dentsu Aegis als team. De geïntegreerde P&L is een randvoorwaarde om crossmediaal te kunnen werken. Daarmee heeft Dentsu Aegis indrukwekkende volumes en resultaten weten te bereiken. Dat maakt Dentsu Aegis tot Cross Media Bureau van het Jaar!”

Lees meer hier

Genomineerd

&Content
Havas Media
MPG.
Wavemaker

Cross Media Adverteerder van het Jaar

Specsavers | voorgedragen door MediaCom

De jury: “De jury was onder de indruk! Het inzetten van de BidWiser, een tool op basis waarvan crossmediale keuzes kunnen worden gemaakt, heeft geleid tot een meer dan klinkende ROI op het mediabudget. Zeer creatieve campagne, mooi rond gemaakt met onder meer de inzet van televisie, online en een innovatieve game. Alle onderdelen zijn goed geïntegreerd met een sterke, datagedreven strategie. Wat een winnaar!”

Lees meer hier

Genomineerd

Huawei

Cross Media Merk van het Jaar

LINDA.meiden | Mood for Magazines

De jury: “Geen enkel ander mediamerk heeft zo’n spot-on propositie voor een jonge doelgroep. Met influencer Yara Michels als hoofdredacteur is LINDA.meiden snel gegroeid. LINDA.meiden is niet bang om een maatschappelijk issue op de kaart te zetten, zoals ze dat met #blotetietofniet hebben gedaan. Daarnaast biedt LINDA.meiden de juiste koppeling tussen print en verdieping online. Op een slimme manier worden in de LINDA sub-kanalen de doelgroepen goed aangesproken. Binnen het grote geheel van Talpa Network zal de propositie van LINDA.meiden ongetwijfeld nog verder worden uitgebouwd.”

Lees meer hier

Genomineerd

Quest | Hearst

Cross Media Innovatie van het Jaar

Auping Bedtijdverhaal voor Google Home | Mindshare | Greenhouse Group

De jury: “Niet het innoveren om het innoveren maar het gebruik van voice voor een optimale consumer experience. Auping voegt als oud bedrijf met storytelling een nieuwe dimensie toe aan het product, past uitstekend bij het concept slapen. Uitwerking is goed gedaan, passend bij het merk. Er is nagedacht over een robot-stem die prettig is om naar te luisteren. De technische beperking van de stem is in deze innovatie juist uitgebuit.”

Lees meer hier

Genomineerd

Dylan | Hearst
Programmatic DOOH | MediaCom & Kinetic

Cross Media Event van het Jaar

EA SPORTS FIFA | Vertigo6

De Jury: “Vertigo 6 is gespecialiseerd in jongerenmarketing. Zij weten als geen ander wat GenZ en GenY belangrijk vinden, via welke media ze kunnen worden bereikt en hoe merkwaarden hierop aansluiten. EA SPORTS FIFA is een fris en nieuw en tegelijkertijd klassiek influencer event. Knap hoe Vertigo 6 tot de uitmuntende resultaten is gekomen.”

Lees meer hier

Genomineerd

FOX Sports & Eredivisie VoetbalFestival | Vertigo6
In de Wolken Festival | Sanoma
Trendship | NDC mediagroep

Cross Media Case van het Jaar

GOUD | Rijksmuseum: High Society Privé Mini Special | TMG

De jury: “Dit is een case gebaseerd op een idee waarvan je denkt: dat had ik graag zelf verzonnen. Mensen die je traditioneel niet met het Rijksmuseum associeert, zijn op een onverwachte en een heel relevante manier aan het Rijksmuseum gekoppeld. Crossmedia is niet altijd dat je zoveel mogelijk kanalen gebruikt maar de juiste kanalen gebruikt. Doorvertaling van idee naar media is heel goed gedaan. Dit is de Cross Media Case van het Jaar!

Lees meer hier

Genomineerd

Chef Reizen | TUI & LINDA.
Concentrate Bold | RTL & Defensie
De Independer transformatie | Independer
Eneco, een StukjeZon voor iedereen | Mindshare
Feiten en Fabels van Specsavers | MediaCom, Sanoma & Talpa Network
Introductie Mora Tostini | Dentsu Aegis
KPN Schaatsen; De Winnaars van Morgen Beginnen Vandaag | Mindshare
Project Rembrandt | NTR
Zaterdag is ŠKODA | MediaCom
Ziggo eBattle F1 | eMense & Vertigo6

ZILVER | Hoe Reizende Content het Holland Heineken House naar Nederland bracht | TMG & Talpa Network

De jury: “Deze bijzondere case bracht concurrerende media-exploitanten samen die een heel spectrum aan kanalen hebben in gezet om tot een succesvol resultaat te komen. Radio, socical media, televisie en digital out of home werden gecombineerd om het Oranjegevoel vanuit het Holland Heineken House in Zuid-Korea naar Nederland te brengen. Mooie resultaten. Goed gedaan!”

Lees meer hier

ZILVER | Volvo XC40 owns the streets! | Mindshare

De jury: “Deze case is pure crossmedia. Mindshare heeft alles uit de kast gehaald om de drukke, welstandige, tech-savvy en bovenal kritische doelgroep van de Volvo XC40 te verleiden tot een proefrit: van steigerdoeken en een app, tot abri’s omgebouwd als pop-up showroom. Dat de Volvo XC40 snel uitverkocht raakte, illustreert het succes van deze case.”

Lees meer hier

ZILVER | Uitblinkers in Zaken | LVB

De jury: “Uitblinkers in Zaken is een contentcampagne van Ziggo Zakelijk, waarvoor tien documentaires werden gemaakt. Deze die zijn uitgezonden in een groot aantal kanalen in verschillende mediumtypen. In B2B is crossmedia moeilijker om te doen, LVB heeft dit knap gedaan, resulterend in een groot bereik en indrukwekkend aantal leads voor de opdrachtgever.”

Lees meer hier

Kaarten

Passe-partout
495,00 EUR
Book Now
Cross Media Diner & Awards
295,00 EUR
Book Now
Cross Media Congres
325,00 EUR
Book Now

Sponsors