Cross Media Adverteerder

ING, Cross Media Adverteerder van het Jaar 2015

ING is de Cross Media Adverteerder van 2015. Mediabureau is Mindshare. De prijs werd uitgereikt aan Louis Stommels en Diede van Kasteren tijdens de Cross Media Awards op 20 mei in het Compagnietheater in Amsterdam.

De Jury: “Het is altijd moeilijk om perfect te duiden wie binnen het samenwerkingverband tussen merk, medium en bureau precies de kar trekt of het verschil maakt. De gedachte is dat de adverteerder het geheel mogelijk maakt. Dat de kaders juist vanuit de bancaire sector, die traditioneel liever risico’s mijdt, worden opgerekt verdient een prijs. Omdat de organisatie laat zien te staan voor vernieuwing en zich zowel intern als extern heeft georganiseerd en daden bij woorden voegt.”

Criteria. De Cross Media Adverteerder van het Jaar heeft zich in ijkjaar 2014 duidelijk ten opzichte van andere adverteerders onderscheiden. Met aansprekende en succesvolle campagnes in het algemeen en door het inzetten van cross media in het bijzonder. Daarbij is het gebruik van cross media mede bepalend geweest voor het succes. De Cross Media Adverteerder van het Jaar heeft op cross mediagebied in 2014 de toon gezet, was vernieuwend, liep voorop. De Cross Media Adverteerder van het Jaar kan zowel een Nederlandse of een internationale adverteerder zijn maar wordt beoordeeld op campagnes die in Nederland zijn uitgevoerd.

Lees de ING case hier

Winnaar 2014

ZiggoCrossMediaAdverteerderVanHetJaar2014Ziggo is Cross Media Adverteerder van het Jaar 2014. De jury: “Ziggo heeft de beleving van het merk Ziggo totaal weten om te gooien. Deze adverteerder voert geen cross mediale campagnes maar heeft een cross mediale strategie. Daarmee is Ziggo het hele jaar door aanwezig. Heel sterk, geen moment saai. Ziggo is Cross Media Adverteerder van het Jaar 2014!”

Nico Rijkhoff, Director Brand & Communications bij Ziggo: “Wij zijn blij met de Cross Media Award. Dat de jury onze strategie herkent als ‘cross mediaal’ is een mooi compliment. Wij kiezen bewust voor een aanpak om media een significante bijdrage te laten leveren aan de totaalbeleving voor de klant. Daarbij maken we nadrukkelijk gebruik van de intrinsieke eigenschappen van de verschillende media of middelen in de relatie tot bijvoorbeeld het communicatiemoment of de omgeving waarin media door onze klanten worden gebruikt of gezien. Hierdoor ontstaat een context die direct relevant voor hen is en de communicatie effectiever en meer onderscheidend maakt. Dat onze klanten het herkennen en er daarbij vaak zelf een belangrijke rol in hebben, doet hun waardering en betrokkenheid bij het merk groeien. Daar zijn we eerst en vooral heel trots op. Deze award onderstreept dat we een goede en mooie ontwikkeling doormaken; we hebben nog heel veel plannen.”

Lees de Ziggo case hier

Genomineerden

Winnaar 2013

CrossMediaAwards2013WillemienVanAalstNederlandsFilmFestivalDe award voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2013 ging naar het Nederlands Film Festival. De prijs werd in ontvangst genomen door Willemien van Aalst, directeur van het Nederlands Film Festival.

De Jury: “Het Nederlands Film Festival heeft met zeer beperkte middelen en een fantastische creatief idee een gedurfde campagne neergezet waarbij het publiek vanaf het begin is betrokken en de creatie van de campagne al crossmediaal werd opgezet. Grote impact en slim gebruik van het concept om PR te genereren. Ook heel erg crossmediaal met elementen als Twitter, guerilla marketing, free publicity, bioscoop en uiteindelijk TV commercials.”

Genomineerden

Sponsors

Het Cross Media Congres wordt gesponsord door: