Cross Media Case

SBS, ING en Mindshare winnaars Cross Media Case van het Jaar 2015

SBS, ING en Mindshare zijn de winnaars van Cross Media Case van het Jaar 2015. De prijs werd uitgereikt tijdens de Cross Media Awards op 20 mei in het Compagnietheater in Amsterdam.

De Jury: “In de bancaire sector en binnen een grote corporate is het extreem moeilijk om out of the box te denken en bij een vernieuwende aanpak iedereen dan weer in de box te krijgen. Dat is ING met deze campagne gelukt. Het orkestreren van de verschillende partijen verdient ook een pluim. De campagne gebruikt broadcasting op een perfecte wijze maar involveert tevens de doelgroep met functioneel goed uitgedachte en relevante touchpoints. Goed werk!”

Lees hier de winnende case

Criteria.De Cross Media Case van het Jaar is een onderscheidende case in 2014 waarbij het cross media-element in de marketingcommunicatie aantoonbaar heeft bijgedragen aan het succes. Het hoeft geen Nederlandse campagne te zijn maar moet wel in Nederland zijn uitgevoerd. Het concreet maken van de case met relevante cijfers die het succes van de case aantonen, vergroot de kans om door de jury te worden genomineerd.

Winnaar 2014

ACHTUNGCrossMediaCaseVanHetJaar2014GTI BannerBahn is Cross Media Case van het Jaar 2014. De Jury: “ACHTUNG! heeft met deze case heel knap een zeer grote groep mensen op hetzelfde tijdstip op één plek online samengebracht. Idee en uitvoering zijn briljant. En niet onbelangrijk: het plezier van de makers straalde eraf. Groot compliment voor adverteerder Volkswagen die met deze campagne lef heeft getoond. GTI BannerBahn is Cross Media Case van het Jaar 2014!”

Dick Buschman: “Meer middelen maken een case niet meer cross media. GTI Bannerbahn is wat ons betreft meer dan de som der delen, meer dan de optelsom van banners en branded content. Met Bannerbahn hebben we geprobeerd reclame, content en interactie met elkaar te vervlechten. Het idee voor een race zowel over asfalt als over de digitale snelweg prikkelde onze verbeelding en vormde voor ons de basis voor een spannend verhaal en daarmee uitnodigende reclame. Samen met de redacties van Telegraaf en Sanoma hebben we beiden groter kunnen maken. Ik ben heel blij dat de jury heeft gekozen voor de invalshoek van verdieping in plaats van verbreding van idee en middelen. Het is daarmee niet alleen een bekroning voor ons, onze partners en vooral Volkswagen die het aandurfde om de GTI op deze manier neer te zetten; het draagt hopelijk ook bij aan verdieping en niet aflatende vernieuwing van het domein van cross media de komende jaren. Wij dragen deze prijs op aan nieuwsgierigheid naar de grenzen van cross media in plaats van verdere afbakening van het vakgebied.”

Lees de GTI BannerBahn case hier

Genomineerden

 

 

Winnaar 2013

De award voor Cross Media Case van het Jaar 2013 ging naar de Wie is Tim? – case van GTST/RTL en werd in ontvangst genomen door Annemarieke Loderus, senior development manager Digital Media bij RTL Nederland.

De Jury: “Wie is Tim? is een jaloersmakende case waarbij RTL erin is geslaagd een TV programma relevant te maken tijdens een off air periode. Door perfecte afstemming van online en offline platformen zijn de kijkers en fans van GTST de hele zomerperiode in de ban geweest van de ontwikkelingen na de zomerstop. En met resultaat! 14% meer kijkers bij het begin van het seizoen. Petje af voor de consistente en mooie, ronde doorvertaling op alle platformen.”

Genomineerden

Sponsors

Het Cross Media Congres wordt gesponsord door: