Cross Media Exploitant

Persgroep Cross Media Exploitant van het Jaar 2015

Persgroep is Cross Media Exploitant van het Jaar 2015. De prijs werd uitgereikt aan Willem-Albert Bol en Irene ten Dam tijdens de Cross Media Awards op 20 mei in het Compagnietheater in Amsterdam.

De Jury: “De jury is zeer onder de indruk van de Persgroep. In 2014 is er een enorme afstand afgelegd. Het servicen van de keten maar ook de creatieve energie vanuit het Lab en missionariswerk rondom de buisinesscommunicatie springen er uit. Meer dan genoeg reden voor een Cross Media Award.”

Criteria. De Cross Media Exploitant van het Jaar heeft zich in ijkjaar 2014 duidelijk van andere media exploitanten onderscheiden. De Cross Media Exploitant van het Jaar was succesvol op zowel de adverteerdersmarkt als bij de doelgroepen/gebruikersgroepen. De cross media strategie was mede bepalend voor het succes. De Cross Media Exploitant van het Jaar heeft op cross mediagebied in 2014 de toon gezet, heeft durf getoond, was hiermee vernieuwend. De Cross Media Exploitant van het Jaar kan zowel een Nederlandse of een internationale speler zijn maar wordt beoordeeld op activiteiten in Nederland.

Winnaar 2014

RTLCrossMediaExploitantVanHetJaar-2014RTL is Cross Media Exploitant van het Jaar 2014. De jury: “RTL wint het op innovatiekracht, cases en een enorme impact op het ecosysteem. Adverteerders worden door RTL aangemoedigd tot – en beloond voor – cross mediaal gedrag. RTL is een voorbeeld voor andere media-exploitanten. Voor het tweede jaar op rij: RTL is Cross Media Exploitant van het Jaar 2014!”

Ton Rozestraten, CCO RTL Nederland: “We zijn trots en vereerd dat we voor de tweede keer op rij zijn bekroond tot Cross Media Exploitant van het jaar. Deze prijs is een beloning voor jarenlang consequent investeren in en combineren van de juiste relaties, mensen en middelen. Namens alle RTL’ers: bedankt!”

Lees de RTL case hier

Genomineerden

Winnaar 2013

CrossMediaAwards2013BertHabetsRTLDe award voor Cross Media Exploitant van het Jaar 2013, werd in ontvangst genomen door Bert Habets, CEO van RTLNederland.

De Jury: “RTL is er als één van de weinige exploitanten in geslaagd de aparte mediazuilen te slechten en consequent kwalitatief hoogwaardige multimediale oplossingen te bieden voor adverteerders, met 2012 als zeer succesvol crossmediaal jaar. Denk hierbij aan diverse succesvolle programma apps  zoals de Thuiscoach Appvan TVOH en De weet ik veel App; crossmediale concepten zoals Wie is Tim, RTLZ Beursspel in samenwerking mer ING Sprinters; maar ook events zoals de Puro 43 Music sessions in samenwerking met Liqor 43.”

Genomineerden

Sponsors

Het Cross Media Congres wordt gesponsord door: