Cross Media Man/Vrouw

Ard Siekerman Cross Media Man van het Jaar 2015

Ard Siekerman is Cross Media Man van het Jaar 2015. Hij is daarmee de opvolger van Jacqueline Smit (winnaar 2013) en Robert van der Ham (winnaar 2014).

De Jury: “In de duistere post crisis jaren hebben vele magazines een zware tik gekregen. Sommige merken zijn in staat gebleken op te staan en zich opnieuw uit te vinden. VT wonen is zo een merk, en achter het merk staat een organisatie en een man, en dat is Ard Siekerman. De leider van het orkest die de media heeft gekruist en op elkaar laten inspelen binnen een ontdekkingstocht naar een nieuw verdienmodel voor media. Deze dirigent verdient een prijs.”

Criteria. De Cross Media Man/Vrouw van het Jaar 2015 heeft zich in 2014 duidelijk onderscheiden op cross media gebied. Hij of zij kan werkzaam zijn in alle geledingen van het media- en marketingcommunicatie landschap: media-exploitanten, media-,  reclame- en adviesbureaus, PR bureaus, adverteerders, mediaproducenten, journalistiek. Het is iemand die kleur geeft aan cross media, effectief aanwezig is, onderdeel is van de ontwikkeling van cross media, kan bogen op successen. De Cross Media Man/Vrouw van het Jaar hoeft niet de Nederlandse nationaliteit te hebben maar moet wel werkzaam zijn in Nederland.

 

Lees de Ard Siekerman case hier

Draag jou kandidaat voor Cross Media Man/Vrouw 2016 hier voor

Winnaar 2014

RobertVanDenHamCrossMediaManVanHetJaar2014Robert van den Ham is Cross Media Man van het Jaar 2014. De Jury: “Robert van den Ham heeft van AutoWeek een werkelijk cross mediaal merk gemaakt. Daarbij heeft hij iets gedaan dat zo goed als niemand anders is gelukt: Hij heeft met groot succes een bestaande redactie weten mee te nemen een nieuwe wereld in. Robert van den Ham is met recht Cross Media Man van het Jaar 2014!”

Robert van den Ham: “Deze award heeft AutoWeek meer dan ooit op de kaart gezet als cross mediaal merk, dat ervaren we nu al. Los van de persoonlijke felicitaties en de bijbehorende omzetstijging voor Fleurop en Gall&Gall, willen steeds meer redactionele collega’s, ook van buiten Sanoma, alles weten over onze aanpak en het bouwen van een merk. Prima. En waar de automotive branche ons natuurlijk al jaren goed kent, ervaren we nu ook dat juist niet-automotive partijen om de tafel willen om het brede portfolio aan mediakanalen dat onder AutoWeek hangt, met daarbij natuurlijk het enorme bereik, te benutten. Dat zijn absoluut welkome effecten van het winnen van de prijs, plus dat zo’n bijzondere bevestiging dat we met AutoWeek op het juiste moment het juiste pad zijn ingeslagen, natuurlijk een enorme blijk van waardering is. We zijn trots dat ‘het gezien is’. Natuurlijk blijven we ondernemen, blijven we initïeren en jawel, gaan we met onze cross mediale aanpak al snel een weer nieuwe fase in. Dat mag ook verwacht worden van de nummer 1 van Nederland op automotive media-gebied. Deze Cross Media Award is goed voor AutoWeek en goed voor Sanoma.”

Winnaar 2013

CrossMediaAwards2013JacquelineSmitMicrosoftDe award voor Cross Media Man/Vrouw van het Jaar 2013 werd uitgereikt door Pieter Broertjes, burgemeester van Hilversum. De prijs werd gewonnen door Jacqueline Smit, Directeur Consumer Channel Group bij Microsoft.

De Jury: “Jacqueline Smit is tijdens de jurybespreking geroemd om haar enorme staat van dienst in het innoveren van communicatie. De crossmedia award van dit jaar heeft ze verdiend met de Windows 8 campagne, waarin de integratie van offline en online communicatie en het in gesprek gaan met consumenten via social media een toonbeeld van echt op de behoeften van de consument gerichte crossmedialiteit zijn.”

Genomineerden

Sponsors

Het Cross Media Congres wordt gesponsord door: