Bureaus en exploitanten worden uitgenodigd hun klanten voor te dragen. Waar het om gaat, is dat de adverteerders zich crossmediaal manifesteren. Het voordragende bureau kan heel goed bij alleen een onderdeel van crossmediale campagne zijn betrokken.
Insturen & procedure
Voordrachten voor de Cross Media Adverteerder van het Jaar kunnen worden ingestuurd door gebruik te maken van een online aanmeldformulier (op deze pagina)
De jury beoordeelt de voordrachten en stelt de nominaties vast. Nominaties worden geformaliseerd als de betrokken adverteerders de nominatie accepteren. Met het accepteren van de nominatie:
– stemt de adverteerder in met het maken van een interview. Dat interview is de case die wordt voorgelegd aan de jury
– zal de genomineerde adverteerder deelnemen aan Cross Media Diner & Awards op woensdag 18 oktober in PHIL Haarlem
De ingezonden cases hebben de vorm van een interview. De inzender kan kiezen:
– De case wordt alleen aan de jury getoond
– De case wordt aan de jury getoond én als interview gepubliceerd op de kanalen van Marketing Report*
* Ook als je ervoor kiest om de case als interview te publiceren, kun je evengoed een document insturen dat alleen voor de jury is bestemd
Laatste dag waarop adverteerders kunnen worden voorgedragen is dinsdag 14 augustus 2023
De nominaties worden bekend gemaakt op 4 september 2023
Cross Media Awards 2023 worden uitgereikt op woensdag 18 oktober tijdens Cross Media Diner & Awards 2023 in PHIL Haarlem
Voorwaarden
Bureaus en exploitanten kunnen hun klanten voordragen. Per bureau of exploitant kunnen meerdere klanten worden voorgedragen
Alleen voordrachten met een gedegen onderbouwing worden aan de jury voorgelegd. Leg in jouw voordracht vooral uit waarom de door jou voorgedragen adverteerder voor jou juist de Cross Media Adverteerder van het Jaar is.
Het voordragen van adverteerders is kosteloos. Let wel: Genomineerde adverteerders dienen twee kaarten te kopen voor Cross Media Diner & Awards 2023 per. Je kunt hier kaarten bestellen
Criteria
De Cross Media Adverteerder van het Jaar heeft zich in ijkjaar 2022 onderscheiden met succesvolle campagnes in het algemeen en door het inzetten van crossmedia in het bijzonder. Daarbij is het gebruik van crossmedia mede bepalend geweest voor het succes. De Cross Media Adverteerder van het Jaar heeft op crossmediagebied in 2022 de toon gezet, was vernieuwend, liep voorop. De Cross Media Adverteerder van het Jaar kan zowel een Nederlandse of een internationale adverteerder zijn maar wordt beoordeeld op campagnes die in Nederland zijn uitgevoerd.