Cases voor de Cross Media Case van het Jaar kunnen worden ingestuurd door gebruik te maken van een online inschrijfformulier (op deze pagina) waarmee je stap voor stap jouw case opbouwt.
De ingezonden cases hebben de vorm van een interview. Je kunt op het inzendformulier kenbaar maken op welke manier je wilt inzenden:
– Jouw case wordt alleen aan de jury getoond
– Jouw case wordt aan de jury getoond én als interview gepubliceerd op de website van Nederlands MediaNetwerk of Marketing Report Ook als je ervoor kiest om de case als interview te publiceren, kun je evengoed een document insturen dat alleen voor de jury is bestemd
De ingezonden cases worden voorgelegd aan de Cross Media Awards Jury. De jury bepaalt de nominaties en de winnaar. De jury wordt in de gelegenheid gesteld om de categorie Cross Media Case van het Jaar meerdere awards toe te kennen. In dat geval wordt één gouden award en één of enkele zilveren awards uitgereikt.
De laatste dag dat cases kunnen worden ingestuurd is vrijdag 15 april.
De nominaties worden bekend gemaakt uiterlijk maandag 2 mei.
Cross Media Awards worden uitgereikt op woensdag 8 juni tijdens Cross Media Diner & Awards 2022 in de Kromhouthal in Amsterdam.
Voorwaarden
De voorwaarden en procedure staan hier. Het inzenden van een case betekent dat je akkoord bent met de voorwaarden.
Criteria
De Cross Media Case van het Jaar is een onderscheidende case die moet zijn uitgevoerd in 2021 waarbij het cross media-element in de marketingcommunicatie aantoonbaar heeft bijgedragen aan het succes. Het hoeft geen Nederlandse campagne te zijn maar moet wel in Nederland zijn uitgevoerd. Het mag ook een deels of zelfs volledig buitenlandse campagne zijn maar dat geval moet de inzender van de case een Nederlands bedrijf zijn en moet de campagne vanuit Nederland zijn ontwikkeld. Het concreet maken van de case met relevante cijfers die het succes van de case aantonen, vergroot de kans om door de jury te worden genomineerd.