Genomineerden en Winnaars 2020

Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings | Jumbo

De jury: “Monique Pennings maakte bij de jury veel los. Een paar quotes: “Monique Pennings is the hardest working woman in the business”. En: “Bij mij is Jumbo top of mind terwijl waar ik woon helemaal geen Jumbo in de buurt is”. Een ander hield het bij: “Monique Pennings is ongelofelijk goed.”

Jumbo heeft niet het grootste marketingbudget maar – zo lijkt het – wél de meeste marketingactiviteiten. Monique stelt zelf vast dat ze daarom slimmer, impactvoller en effectiever moet zijn dan de concurrentie. Om al die campagnes en activiteiten uit te kunnen rollen, werkt Jumbo met misschien wel 100 partners en het is Monique die al deze partijen aan elkaar verbindt. Dit is het jaar van Monique. Monique Pennings is Cross Media Vrouw van het Jaar 2020!”

Lees meer hier

Genomineerd

Dolly van den Akker | Managing Director | MPG Group
Giscard Monod de Froideville | Chief Marketing Officer | Pricewise.com
Hans Nijenhuis | Hoofdredacteur | AD
Jildou van der Bijl | Chief Creative Officer | LINDA & Net5
Saskia Caelen | Directeur MediaLab | DPG Media

Cross Media Exploitant van het Jaar

DPG Media

De jury: “Dit is dé kandidaat. Als je kijkt hoeveel lef DPG Media heeft gehad in 2019, zeker ook met de overname van Sanoma. 2019 was het jaar waarin DPG Media grote crossmediale systemen aan elkaar wist te koppelen. DPG Media heeft in het portfolio een groot aantal mediamerken maar ze sluiten allemaal naadloos op elkaar aan. En dit hoeft helemaal niet het einde van de expansie te betekenen.

Christian van Thillo is een bevlogen visionair met een ijzersterke strategie. Waar anderen machtsvertoon brengen, brengt Christian visie, gekoppeld aan een aangenaam soort bescheidenheid die het hele bedrijf kenmerkt, wat tot een gunfactor leidt. Door nadrukkelijk de samenwerking op te zoeken met andere spelers weet DPG op overtuigende wijze de crossmediale mogelijkheden optimaal uit te nutten.”

Lees meer hier

Genomineerd

Mannenmedia

Cross Media Bureau van het Jaar

Mindshare.Greenhouse

De jury: “Als je kijkt welk bureau het écht op een rijtje heeft, kom je uit op Mindshare.Greenhouse. Mindshare.Greenhouse heeft een structuur die staat. Dankzij de inbreng van Greenhouse is er meer aandacht voor innovatie gekomen. Crossmediaal zit Mindshare.Greenhouse heel gezond in de wedstrijd: een crossmediaal communicatieadvies is geen doel op zich. Maar om consumenteninzichten op een efficiënte én effectieve wijze samen te brengen met de ambities van een merk, is een verbonden benadering van media anno 2020 noodzakelijk. Mindshare.Greenhouse, Cross Media Bureau van het Jaar 2020!”

Lees meer hier

Genomineerd

M2Media
MeMo²
MPG.
UM
Vertigo 6
ZIGT

Cross Media Adverteerder van het Jaar

Albert Heijn | voorgedragen door Dentsu Aegis

De jury: “Albert Heijn heeft voor wat betreft de merkstrategie de afgelopen jaren heel inhoudelijke keuzes gemaakt, wat heeft geleid tot een hoge mate van consistentie. De nieuwe campagne doet het heel goed. De jury heeft waardering voor hoe Albert Heijn de mediamix benadert. Er worden duidelijk keuzes gemaakt waarbij forse investeringen in klassieke media niet worden geschuwd, maar ook stelt Albert Heijn vast dat data misschien wel het belangrijkste marketinginstrument zijn van de 21ste eeuw.”

Lees meer hier

Genomineerd

Jumbo | voorgedragen door UM
Van Uffelen | voorgedragen door Sublime
Ziggo | voorgedragen door Vertigo 6

Cross Media Merk van het Jaar

Kek Mama | DPG Media Magazines

De jury: Kek Mama is super goed bezig met nadenken over het merk. De vraag die daarbij wordt gesteld is: wat moeten wij doen om mama’s te bereiken? Alle media worden daarvoor ingezet, waarbij nadrukkelijk verder wordt gekeken dan alleen de eigen platformen. Kek Mama zoekt – en vindt – samenwerking met andere spelers in de markt. Het gevolg is: succes. Het bereik is vergroot en de verschijningsfrequentie ging omhoog. En volgens de jury ligt er nog meer succes op de loer want hier moet nog meer uit te halen zijn. Gefeliciteerd Kek Mama, Cross Media Merk van het Jaar 2020!”

Lees meer hier

Genomineerd

The Finance Academy
Vogue

Cross Media Innovatie van het Jaar

THX. platform | MeMo²

De jury: “De THX-app is heel nieuw in onderzoeksland. Je kunt dankzij deze app heel veel meer doen met verschillende mediumtypes. Het getuigt van lef dat een relatief klein onderzoeksbureau dit heeft ontwikkeld. Voor het mediavak is dit een heel grote innovatie, het brengt crossmedia-bereiksonderzoek naar een hoger niveau. Met deze innovatie loopt MeMo² internationaal voor op. Wat een winnaar!”

Lees meer hier

Genomineerd

Advantiv | Searchresult
Hey Google, ik wil met De Donald Duck praten | Greenhouse & Sanoma

Cross Media Event van het Jaar

KLM 100 Experience | XSAGA

De Jury: “XSAGA gelooft in het maken van écht contact met mensen en merken. XSAGA gelooft in bruggen bouwen tussen de commerciële boodschap en de ziel van het publiek. KLM 100 Experience is een personeelsevent dat zó succesvol is uitgevoerd dat het voelt als een mediacampagne: een prestatie van formaat. Nederland kon hier niet omheen. Dat je met een feestje met de medewerkers het NOS Journaal haalt, zegt genoeg. Het KLM-personeel postte zich een versuffing op social media. Iedereen in Nederland bleek opeens een paar stewardessen en piloten in de vriendenkring te hebben. Wat een event, wat een bereik, wat een effect, wat een winnaar!”

Lees meer hier

Genomineerd

Bier, Worst en Wetenschap | Hearst Netherlands
FIFA 20 | Vertigo 6
FOX Sports & Eredivisie VoetbalFestival | Vertigo 6

Cross Media Case van het Jaar

GOUD | #DOESLIEF | SIRE

De jury: “Deze prachtige campagne voelt de huidige tijdgeest perfect aan. Het concept is in zijn schoonheid en eenvoud briljant. Vaak zijn er slechts luttele seconden nodig om de boodschap over te brengen. Deze campagne is ook een cadeau en een uitnodiging aan iedereen om te participeren. De case is een toonbeeld van crossmedialiteit waarbij creatie tot in detail is afgestemd met mediagebruik. De campagne was ook bijzonder rijk en geschakeerd: middels tal van media werden verschillende doelgroepen op relevante momenten bereikt. Deze case steekt er bovenuit en zal naar verwachting dit jaar vele prijzen gaan pakken, maar juist als Cross Media Case van het Jaar 2020 past ie precies. Met de complimenten van de jury!”

Lees meer hier

Genomineerd

AXE Gets You Ready To Move Closer | Mindshare.Greenhouse
Batavia Stad Fashion Outlet: The Ultimate Shopping Destination | Talpa Network
Chantals Pyjama Party | RTL Live Entertainment
Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0 | Ad Alliance
Interpolis #IkrijvoorNL | Mindshare.Greenhouse
Mijn Melk, voor jou | Hearst Netherlands
Nintendo Pester Power | M2Media
Pride vier je bij AVROTROS! | AVROTROS
PLUS Proefkoken | Ad Alliance
Zet je licht aan | Wavemaker

ZILVER | Maggi Lekker Bezig | UM

De Jury:Deze crossmedia branded content-campagne maakt Maggi na jaren van stagnatie weer de autoriteit in de keuken. Het bouillonblokje is wellicht niet het meest tot de verbeelding sprekende categorie in de supermarkt. Gedurfd om het volledige budget van Maggi in deze contentcreatie samenwerking te stoppen, waarbij zowel RTL, LINDA. als Talpa Network waren betrokken. Een bijzondere, mooie en leuke case!”

Lees meer hier


ZILVER | WE Fashion X LINDA.| Talpa Vrouwen Netwerk

De Jury: “LINDA. koppelt al jarenlang kwaliteit aan creativiteit en bereik. WE Fashion X LINDA. is een prachtige case en wat een werk! Een komische dramaserie in acht delen, waarin alle acteurs worden gekleed in de collectie van WE Fashion. Waarin je heel functioneel in het verhaal verzint dat tijdens een dating event alle deelnemers een naamtrui dragen. Waarvan je er vervolgens 12.000 verkoopt aan de kijkers van het programma. De best bekeken LINDA.original ooit met meer dan een miljoen online kijkers. Kan dat? Ja hoor en glansrijk. Gefeliciteerd!”

Lees meer hier

ZILVER | Milka – De Smaak van Nederland | Wavemaker

De jury: “Dit is goed bedacht en goed uitgevoerd. De urgentie – een verloren marktleiderschap terugveroveren – was groot. Milka is een ander soort merk geworden, heeft plezier in de merkwaarden gebracht – dit is een bold move. In de crossmediale campagne werden onder meer televisie, social media, outdoor en influencers ingezet. Een instant verviervoudiging van het bezoek aan de Mike website – deze campagne is niet onopgemerkt gebleven.”

Lees meer hier

Kaarten

Sponsors